I går var DGIs første etape af vinterens 4 crossløb. Selve løbet var tilrettelagt af Walk and Run Ørslev. En hård men flot bane.
Der var tilmeldt 356 løbere og så var det dem der kunne være med på en gå-tur. Omkring 400 deltagere fik en flot oplevelse.
Gåruten var på ca 6 km.
Løberuten var på ca 4 km hvilket er kravet til disse løb, de må dog variere med 300 m.
Der var tre løb på den samme rute, 4km, 8 km og 12 km og igen var der delt op i masser af aldersgrupper og køn. Man startede med de hurtige, hvorefter man ventede nogle minutter med at sende de næste afsted og igen vente.
-Det er os der arrangerer men det er DGI der har det overordnede ansvar, fortæller fortæller Morten Brøsen fra Walk and Run, som er en underafdeling af Ørslev GIF.
-Det har været et stort arbejde bare det at sammensætte en rute på 4 km, fordi vi ville gerne undgå asfalt, men det lykkedes ikke, fortæller Morten Rasmussen.

Fra venstre Morten Brøsen, Anja Brøsen, Morten Rasmussen, Jeanne Olsen, Morten Andersen alle fra Walk and Run Ørslev.
Foto Anders Munch





























