Politiet blev søndag klokken 12.41 kaldt ud til Sydmotorvejen ved Rønnede, hvor flere billister havde set en mand gå rundt langs rabatten.
Det viste sig, at det var en 42-årig mand fra Vordingborg, der var taget ud for at samle affald.
Trods de gode intentioner, er det for farligt at samle affald så tæt på motorvejen, og den 42-årige blev derfor ledt væk fra vejen.
Politiet opfordrer til, at man passer godt på sig selv og holder en god afstand til trafikken, når man rydder op i naturen. En trafiksikker, gul refleksvest er desuden altid en fordel.
VIND STORE GAVEKORT: Du kan tilmelde dig netavisens nyhedsbrev lige under dette opslag i det grå felt. Det eneste vi skal bruge er din emailadresse. Samtidig deltager du i lodtrækningen om et gavekort på 1500 kr til vores tre Handelsstandsforeninger i Stege, Præstø og Vordingborg, samt et gavekort på 1500 kr til Kvickly Vordingborg. Vi trækker i oktober.























