Sebastian Øhlers Pedersen blev årets første student fra HTX, Teknisk Gymnasium hos ZBC i Vordingborg.
Vicerektor fra HHX og HTX, ZBC Vordingborg Rikke Bjørn Jensen og de mange forventningsfulde undervisere ventede spændt på, at de første elever skulle komme ud fra eksamenslokalet.
– Det er en fantastisk festdag, og det er den, vi arbejder frem imod og ser frem til hele året. Man bliver vel vemodig, men også helt vildt stolt. Fordi uanset hvilken karakter de får, så ved jeg, at de alle sammen har kæmpet og givet deres allerbedste. Og det bliver man pokkers stolt af, siger vicerektor Rikke Bjørn Jensen, HHX og HTX, ZBC Vordingborg
Inden de fik set sig om, kom den første student ud under ballonbuen. Det var Sebastian Øhlers Pedersen fra Teknisk Gymnasium, der fik titlen som årets første student fra ZBC Vordingborg.
– Det er eufori. Det er færdigt. Det er sindssygt. Altså virkelig. Tre år og nu er det færdigt, og nu skal man ud, sagde Sebastian Øhlers Pedersen da han havde fået den kongeblå hue på.
Med stor opbakning fra familie og venner varede det ikke længe før, at Sebastian fik selskab af to nyudklækkede studenter. Lærke Hinsch Halling Sørensen og Benjamin Harry Arifovic blev studenter samtidig og har begge gået på HHX, Handelsgymnasiet hos ZBC Vordingborg.
– Jeg er rigtig overvældet. Det er dejligt at være færdig med tre år efter, at man bare har knoklet derudad. Så det er rigtig skønt. Hele familien af her, både min mors og min fars side, og så er der spisning hjemme hos os senere, sagde Lærke Hinsch Halling Sørensen kort efter, at den marineblå hue kom på.
Sebastian, Lærke og Benjamin fra HHX og HTX hos ZBC Vordingborg gik som de første studenter ud foran hovedindgangen og fik, traditionen tro, hejst flaget i fællesskab.

























