Idrætslinjen fra Gåsetårnskolen, afd. Iselinge deltog søndag d.8/9 i Gåsetårn Marathon!
Ca. 32 elever deltog i søndagens strabadser ved Sydhavnen, hvor der kunne løbes 5,10,15 eller 21,1 km (helmarathon var ikke en mulighed for de unge mennesker). Eleverne har trænet til løbet gennem længere tid og endelig kunne de prøve kræfter med et rigtigt motionsløb, hvor kammeratskabet var i højsædet og der blev heppet på hinanden.

Malthe Kofoed-Hansen fra 9.årgang spurter i mål som den hurtigste dreng på halvmarathon distancen. En meget flot tid på lige over timer!
Der var kriser undervejs, for dem der løb længst, men eleverne oplevede hvordan de kan arbejde med de mentale grænser og faktisk kan meget mere end de selv tror! Det er en vigtig lektie at tage med sig videre ind i ungdoms – og voksenlivet. Mange af eleverne dyrker sport på højt plan udenfor skoletiden, men løb kræver noget helt specielt ifht udholdenhed. Flere udtrykte da også et stort ønske om at hygge på sofaen resten af dagen.
Dagen sluttede af med regn men de sidste seje piger kom ind i tider under de 3 timer og var virkelig stolte!

Amanda Christiansen fra 8.e var første pige i mål på den lange distance. Amanda er elitesvømmer i fritiden, men var meget tilfreds med indsatsen idag.

Mie og Melanie, også fra 8.årgang, kæmpede bravt i regnen og viste at pigerne dominerede den lange distance i denne omgang – sejt kæmpet!

Cecilie fra 8.d er en habil løber, der kæmpede virkelig flot og havde lokket sin far med på dagen, som også lige snuppede et halvmarathon. Altid dejligt med opbakning fra forældrene.
Lærerne fra idrætslinjen, Camilla Nordhald og Nikolaj Johnsen, var meget tilfredse med dagens forløb og retter en stor tak til arrangørerne af Gåsetårn Marathon for god forplejning og et godt arrangement.
Tekst og billeder Camilla Nordhald

























