Bogbussen i Vordingborg Kommune har sin sidste tur den 19. december.
Vordingborg.in var på besøg i bogbussen i Stensved i sidste uge. Her talte vi med Bodil Petersen og Niels Jørgen.
-Jeg bruger den rigtig meget, jeg bor lidt uden for Stensved på Stensbymark. Det er da et held jeg stadig kan køre bil, så må jeg jo køre til biblioteket i Madsnedsund. Men hvis jeg ikke længere kan køre bil er jeg på den, det er jo ikke nemt at komme til Madsnedsund med det offentlige, lyder det fra 73-årige Bodil Petersen.
-Det er synd den stopper, der er mange der benytter bogbussen, siger Niels Jørgen fra Stensved.
Iflg. biblioteksleder Erik Thorlund Jepsen er det meget begrænset hvad det får at betydning for personalet.
-Der er ikke nogen fyringer på vej, folk får noget andet at lave. Ressourcerne går til forskellige læringsindsatser for skole og daginstitutioner. F.eks. får vi større depoter ude på skoler og institutioner.
-Det politiske beslutning er baseret på at bussen er gammel og i dårlig stand, slutter Erik Thorlund Jepsen.



























