To biler kørte ræs i Vordingborg med håndbremsevendinger mm.
Natten til torsdag fik politiet flere anmeldelser fra borgere, der havde set og hørt to biler ræse gennem Vordingborg og blandt andet lave håndbremsevendinger, meddeler politiet.
Den ene bil – en Skoda – kørte galt i krydset Mønsvej/Kalvehavevej, og da politiet kom frem, var føreren stukket af.
Der var tre passagerer i bilen, og en ivrig politihund snusede sig op til føreren, der skjulte sig i nærheden. Det var en 17-årig mand fra Vordingborg, og han blev anholdt klokken 1.31 og sigtet for kørsel uden førerret og for ikke at overholde sine forpligtelser ved færdselsuheld.
Der blev fundet forskellige mistænkelige effekter, som kan bruges til indbrud, i bilen, og derfor blev den 17-årige sammen med de tre andre – der er 15-20 år og fra lokalområdet – sigtet for tyveri.
Den anden bil, en Ford, blev standset på Møn, hvor den kørte med meget høj hastighed. Føreren var en 22-årig mand fra Nykøbing, som blev sigtet for spiritus- og narkokørsel, og da han ikke havde noget kørekort, blev han også sigtet for kørsel i frakendelsestiden. Da han flere gange tidligere var sigtet for at køre uden kørekort, blev bilen beslaglagt på stedet. En 30-årig mand, som var med i bilen, blev sigtet for tyveri af blomsterbuketter og en kasse til skrabelodder. Alle anholdte er efterfølgende blevet løsladt.
VIND STORE GAVEKORT: Du kan tilmelde dig netavisens nyhedsbrev lige under dette opslag i det grå felt. Det eneste vi skal bruge er din emailadresse. Samtidig deltager du i lodtrækningen om et gavekort på 1500 kr til vores tre Handelsstandsforeninger i Stege, Præstø og Vordingborg, samt et gavekort på 1500 kr til Kvickly Vordingborg. Vi trækker i oktober.























