Verdens sidste vilde steder og truede dyr
Naturfotograf, National Geographic Explorer, Canon Ambassadør og forkæmper for beskyttelse af verdens vilde natur og vilde dyr, Helle Løvevild Golman tog de besøgende ud på noget af et eventyr tirsdag aften på Kulturarkaden i Vordingborg. Foredraget var arrangeret af Emilie Storm Petersen fra LOF Vordingborg. Der blev vist utrolig smukke billeder samt filmklip hvor man virkelig fik noget af en oplevelse med de levende fortællinger som Helle Løvevild Golman fortalte.
Med hendes fantastiske historier fra rejser med Projekt WILD, hvor hun sammen med sin mand Uri Løvevild Golman, fotograferer verdens sidste vilde steder og truede dyr.
De har lige modtaget Lise Nørgaad-legatet fordi de kæmper for miljøet og dyrene.
Lise Nørgaard udtaler ifølge BT:
»Parret kæmper for miljøet, og man burde begynde at give børn en dybdegående og respektfuld interesse for naturen,« siger hun.
Fotos: Klaus Lohmann

Her er Helle og Uri skræmmende tæt på en vild ulv der dog ikke var vant til mennesker og derfor bare kom af ren nysgerrighed.

Her sidder Helle Løvevild Golman helt afslappet og tager billeder af en flodhest lige indtil den begyndte af angribe meget hurtigt. Det var dog heldigvis kun et skinangreb.

Det første portræt i verden af en vild mandril i Gabons jungle. Dette billede af dog kun taget af Helles billedeserie som blev vist på et lærred. Det bør dog ses i deres bog, det er helt fantastisk.





























