Der er åbent bålhus på Avnø i efterårsferien hvor man kan smage på det dejlige område.
Der er samlet frugt og urter, indfanget krabber, skudt rådyr og indkøbt græskar.
Traditionen tro holdes der i efterårsferien tre dage med Åbent Bålhus på Avnø og i år bliver det tre dage med forskellige aktiviteter:
Derfor opfordres man til at tage familien med og komme til Åben bålhus på Avnø i efterårsferien. -Tirsdag, onsdag og torsdag spiser vi Avnø med tre sjove aktiviteter, oplyser Naturcenteret.
Tirsdag skærer de uhyggelige græskarhoveder og laver græskarsuppe med ristet græskarkerner. Onsdag laver de pandekager fra bunden, hvor der skal males mel, rystes smør og laves bål på primitiv vis. Torsdag står den på 3-retters menu med krabbesuppe, vildtgryde og bålkage.
Torsdag:
Avnø Naturcenter fortæller: Vi producerer en tre retters menu ved fælles hjælp.
Der skal tændes op i bålet. Dissikeres, snittes, svitses, koges og sies. Samles frugter, laves
mørdej og rystes flødeskum. Sammen skaber vi den lækereste menu, serveret i den rækkefølge
det bliver klart.
Forret: Bisque af rejer og krabber fra Avnø Fjord
Hovedret: Avnø raougot, baseret på vildtkød og rodfrugter
Dessert: Kage i bålgryde med æbler og flødeskum
Tag ungerne, bedstemor og naboen under armen – kom og vær med! Vi starter kl. 11 og
slutter kl. 15. Prisen er god: 30,- pr. voksen og 20,- pr. barn. Betal for en dag og kom og vær
med alle tre.
VIND STORE GAVEKORT: Du kan tilmelde dig netavisens nyhedsbrev lige under dette opslag i det grå felt. Det eneste vi skal bruge er din emailadresse. Samtidig deltager du i lodtrækningen om et gavekort på 1500 kr til vores tre Handelsstandsforeninger i Stege, Præstø og Vordingborg, samt et gavekort på 1500 kr til Kvickly Vordingborg. Vi trækker i oktober.






















