Cykelløbet BROEN Danmark Rundt kommer i depot på PANTEREN – DGI – huset Vordingborg
den 11. juni ca. kl. 0930.
Et felt bestående af diverse politikere, organisationsfolk og andre, der ønsker at støtte BROEN Danmark, kommer forbi PANTEREN, hvor BROEN Vordingborg vil være klar som medarrangør med et formiddagsdepot. Det gør de for at skaffe midler til fritidsdeltagelse og udstyr for udsatte børn og unge
Rytterne starter i Silkeborg den 8. juni og har som mål FOLKEMØDET på Bornholm den 12. juni. I feltet sidder flere folketingspolitikere og hvem ved – måske kommende ministre. De har sideløbende med valgkampen holdt sig i form på forskellige træningshold hen over foråret.
Dansk Folkepartis formand Kristian Thulesen Dahl står sammen med Flemming Bøgely fra firmaet BLUE IDEA som tovholdere og initiativtagere til løbet. Lærerforeningens formand Anders Bondo og hans brødre, folketingsmændene Jacob Mark (SF), Magnus Heunicke (A) og Morten Østergaard (B) har ligeledes meldt deres deltagelse. Der er mange andre organisationsfolk med i feltet – her i blandt BROEN Danmarks formand Peter Poulsen, tidligere professionel fodboldspiller og også tidligere forboldtræner i Vordingborg IF.
På pladsen foran Vandhuset vil borgmester Michael Smed og formand for BROEN Vordingborg Kaj Aagaard byde rytterne velkommen til Vordingborg.
Kvickly og Vordingborgskolen, byder på sunde og velsmagende boller, frugt og vand. Free Bike fra Kalvehave laver en udstilling af gamle og lidt “mærkelige” cykler.






















