Debatindlæg af Anders J. Andersen: Det blå flertal har skruet den politiske beslutningsproces sammen på en helt utrolig bureaukratisk måde. Eksempelvis har
man for lystbådehavne splittet økonomi fra udvikling.
Arbejdet, viden, engagement, udvikling og dialog om lystbådehavnene ligger i Udvalget for Lystbådehavne, Turisme og Bymidter (LTB); men tænk – det økonomiske ansvar for havnene ligger i Udvalget for Beskæftigelse, Unge og Bygninger! Det bureaukrati medfører dobbelt-administration, unødigt behov for koordination og dermed spild af kommunens sparsomme ressourcer.
Dette rod kom pludseligt frem, da vi i LTB drøftede Stege Havn. Her har Sejlklubben, Ro- og Kajakklubben og Badelauget i Stege udviklet et helt fantastisk udviklingsprojekt. Det fortalte de om på LTB-mødet i maj. Vi fik en grundig gennemgang, og klubberne havde bare styr på alle udvalgets mange sprøgsmål. Det var en fest.
Men når der skal bevilges penge til projektet, så er det underligt, at det skal LTB ikke! Det skal som nævnt over i Udvalget for Beskæftigelse, Unge og Bygninger. Altså et udvalg, som slet ikke tidligere har været involveret. Jeg savner god økonomisk styring.
Fornuften taber.
























